www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

andydufresne

Veteran
  • Posts

    322
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by andydufresne

  1. Nu sunt sigur ca e Vista de vina. Pe laptopul meu de la lucru cu 1GB ram si proc dual la 1,6GHz am Vista care merge fluent de 4 ani de zile (ocupare memorie 700MB cu vreo 4 programe deschise), deci "se poate".
  2. Asa m-am gindit si eu, ca vrei un jumbo. NEX am inteles ca e mai mic si un pic mai subtire decit un dreadnought. Eu am cintat si pe jumbo si pe dreadnought si cel din urma sta cel mai bine la mine in mina.
  3. Eu am avut cam acelasi buget si unul din modelele care ma tentau a fost chiar EG540SSC de care au pomenit si Blackthorn si Metalzone91. Mi-am zis ca pentru 2000 de lei vreau o chitara cu top solid si spate solid, ca doar top solid aveam deja. N-am mai ajuns sa o incerc pentru ca mi-am luat un Epi Masterbilt, dar mai intreb cum ar fi fost totusi Nu ca nu as fi multumit de a mea, suna foarte bine. P.S. MC e singurul magazin care are modelul asta?
  4. Daca actiunea e mare la o chitara noua, nu e problema, se poate rezolva. La ultimele 2 chitare pe care le-am cumparat (acustice), actiunea era ~5mm la fretul 12. Am ajustat singur actiunea, dureaza 20 de minute pentru mine sau probabil 10 minute pentru cineva experimentat. Daca dai de fret buzz, treaba e mai serioasa; cauzele merg de la relief insuficient sau inexistent pina la freturi inegale sau montate prost si e mai greu de remediat. Concret, daca as cumpara o chitara noua - si nu de mult am facut asta - un fret buzz m-ar face sa o las deoparte si sa testez alta, actiunea inalta nu m-ar deranja. In cazul de fata, sunt mai multe firme romanesti care vind modelul asta, poti sa mergi in magazin sa il testezi personal.
  5. Am impresia ca Takamine-ul e doar acustic, nu si electro. Stiu ca apare la electroacustice pe site, dar descrierea nu pomeneste nimic de pick-up si nici nu are un E in coada numelui. Pt. Rush: de obicei, NS inseamna Natural Satin, adica finish-ul e satinat in loc sa fie stralucitor. In rest, chitara ar trebui sa fie exact la fel cu G320 "natural".
  6. Daca as fi gasit la pret apropiat de Thomann, as fi luat de la noi, pentru ca subscriu la sprijinirea firmelor locale. In cazul asta, diferenta este prea mare. Am adunat la pretul nemtilor 30 de euro transportul si tot e o diferenta >100 euro la o chitara care, cum spune si Gojira, valoreaza 400 si ceva euro.
  7. In principiu depinde de conexiunea la internet. Pe scurt, daca ai conexiunea pe "automatic" (nu trebuie sa faci nici o setare in computer), atunci un switch rezolva problema. Daca nu, probabil ca un switch nu e de ajuns. De exemplu, la fiberlinkul de la RDS te conectezi cu un nume/parola, dar conexiunea este prin Ethernet (PPPoE). In cazul asta e nevoie de un echipament mai destept care sa gestioneze conexiunea + distribuirea, adica un router. In schimb, odata configurat routerul, poti sa instalezi in aval mai multe switchuri pentru a multiplica porturile. Ar mai fi o solutie sa legi calculatoarele intre ele si sa partajezi conexiunea prin internet connection sharing din windows. In cazul asta, ai nevoie de 2 placi de retea la computerul conectat "la net", care va avea practic rol de router.
  8. Stiam de rezultate, dar am vrut sa ma asigur ca nu gasesc la noi pe ceva site care mi-a scapat din vedere
  9. Stiti cumva unde gasesc sa cumpar in Romania o electroacustica Epiphone Masterbilt la pret rezonabil (apropiat de Thomann)?
  10. Chitara clasica are fretboard-ul drept, cea acustica il are rotunjit, care se potriveste mai bine pe curbura naturala a degetului aratator. In plus, clasica are gitul mai lat, deci trebuie acoperita o suprafata mai mare in cazul barré-ului. Practic, de fiecare data cind prind un acord de genul x224432 pe o clasica, imi intind degetul mai mult si apas mai tare decit la chitara mea.
  11. -faptul ca nu poti trece rapid la un acord cu barré nu e surprinzator. Din clip vad insa ca nu poti trece repede nici de la un Bm la un G, care e unul din primele acorduri invatate. Pare sa fie o simpla lipsa de exercitiu - incearca sa exersezi 15-20 de minute in fiecare zi doar schimbari de acorduri. Vezi ce iese dupa 2-3 luni. Poti sa incepi cu C/G/Am/D/E/Em - nu stiu daca acestea iti ies "bine" -la mine si la multi forumisti exercitiul chiar a functionat, deci se poate -n-am vazut clar; desi ai corzi de metal, nu cumva cinti pe o chitara clasica? Nu e cea mai potrivita chitara pentru acorduri, mai ales cu barré -referitor la ce a scris colegul Karpi, relativa minora a lui A e de fapt F#m Exerseaza in cazul asta progresia A-F#m-D-E, ca sa si sune a muzica.
  12. Blizzard are un obicei de a bibili jocurile inainte de a le scoate pe piata pina ies perfect. E drept ca jocurile sunt bijuterii, insa astepti dupa ele ani de zile. On-topic: eu astept sa iasa Deus Ex Human Revolution
  13. Ascultind piesa de citeva ori, am impresia ca: -tabul este corect. Cele 4 acorduri "buclucase" se cinta de mai multe ori in melodie si se gasesc mentionate si in tab (guitar solo la sfirsit): succesiunea 779xxx - 668xxx - 557xxx - 446xxx. Progresia pe care o auzi F#-F-E-D# (sau E-D#-D-C# daca cinti cu capo 2) este corecta, dar are loc pe coarda A, nu pe coarda E. Motivul pentru care se aude asa nu mi-e clar: sau joasele se aud mai slab, sau prinde el mai putin sau deloc coarda E gros, sau urechea sesizeaza radacina acordului (nu stiu exact cum sa le denumesc, ar fi niste inversiuni de F#5-F5-E5-D#5). Personal, nici nu-mi place cum suna progresia aia, dar stie el ce stie -melodia nu este in C#m, este in E (respectiv D daca esti cu capo2), chiar daca nu ai acordul E in piesa. Cintind cu capo 2, centrul tonal D e definit mai ales la sfirsit (e un A-Bm unde ai leading tone C# urmat de D); daca ar fi in Bm, ar trebui sa auzim un A#-B (de exemplu o progresie F#-Bm) ca sa fie clar ca tonalitatea e Bm.
  14. A cumparat cineva corzi de pe strings by mail cumva?
  15. Pentru partea de calcule, orice prof bun de chimie ar recomanda sa lucrezi in moli pina la sfirsit. In conditii normale, un mol de gaz ocupa 22,4l, ceea ce inseamna ca 179,2l=8 moli si 22,4l = 1 mol. Reactiile sunt: C3H7OH + Na = C3H7ONa + 1/2 H2 si C2H5OH + Na = C2H5ONa + 1/2 H2 Cu alte cuvinte, se degaja jumatate de mol de H2 pentru fiecare mol de alcool care reactioneaza. Daca notezi nr de moli H2 rezultati din prima reactie cu b si nr de moli H2 din a doua reactie cu a, ai: b+a = 8 si b-a=1, adica b=4,5 si a=3,5. Din prima reactie ai 4,5 moli H2 -> 9 moli propanol (M propanol = 60) -> 540g propanol Din a doua reactie ai 3,5 moli H2 -> 7 moli etanol (M etanol = 46) -> 322 g etanol Deci, ai 862g amestec de alcooli, deci procentul masic de propanol = 62,6 si cel de etanol 37,4 (daca nu m-am incurcat pe undeva). Toate calculele, in afara de impartirea finala, se pot face din cap ca exercitiu
  16. Problema are 2 parti: 1. Identificarea alcoolilor, 2. Calculul cerut Daca faci pregatire pt bac sau admitere, probabil stii ca formula unui alcool monohidroxilic saturat este C(n)H(2n+2)O. Inmultesti coeficientii cu masa atomica a fiecarui element si rezulta ca raportul de masa C:H:O in cazul unui alcool monohidroxilic saturat este 12n:2n+2:16. De aici este destul de usor: Alcoolul A: 12n:(2n+2):16 echivaleaza cu 12:3:8 -> n=2 -> A=etanol (alcoolul din toate bauturile) Alcoolul B: 12n:(2n+2):16 echivaleaza cu 9:2:4 -> n=3 -> B=propanol Va urma
  17. La prima vedere, as zice ca trebuie sa alegi o tonalitate. Acordurile pe care le ai deja merg si in C major si in F major. In C major mai poti folosi G (sau G7) si Am in principal (+Dm, Em), in F major ar fi Bb si Dm (+Gm, Am). Cred ca poti sa te gindesti si la o tonalitate minora, dar cum ai inceput cu 2 acorduri majore, a mai greu sa stabilesti centrul tonal Am sau Dm.
  18. Asa cum ti-a zis si Eugen, la muchia soundhole-ului se vad straturile orizontale daca e laminat sau fibra lemnului daca e solid top. Desigur, daca e lacuita "natural", poti sa vezi; daca e vopsita negru lucios, ma indoiesc ca mai functioneaza. In cazul asta, te iei probabil dupa specificatiile producatorului (magazinele mai gresec, chiar si thomann; de exemplu chitara asta are spatele si lateralele din laminat desi in descriere e "solid mahogany back and sides"). Cunosc doar niste modele de Ibanez (se vind la MCMusic si nu numai); SGT630E e solid top (jumbo); PF60 e solid top (nu l-am mai vazut prin oferte in ultima vreme); toata seria AWxx sau AWxxx e solid top cu laminated back and sides si sunt construite binisor - am si eu o bucata. Fender parca avea un model solid top entry-level mai ieftin decit Ibanez (NU CD60, care e laminat, chiar daca in unele descrieri apare altceva).
  19. Da, exact, concentratia molara este nr. de moli impartit la volumul solutiei, in cazul de fata 3 litri.
  20. Reactia este 2KOH + H2SO4 = K2SO4 + 2H2O Initial ai 0,2625x2,4=0,63 moli KOH si 0,6x0,5=0,3 moli H2SO4. Acidul este reactantul limitant, pentru cei 0,3 moli acid se consuma 0,6 moli baza, rezulta 0,3 moli sare si ramin 0,03 moli baza in exces. Atunci: 2. Concentratia molara a ionilor de K+ este 0,63/3=0,21M 3. Concentratia molara a bazei (ramase in exces) este 0,03/3=0,01M 4. Concentratia molara a sarii este 0,3/3=0,1M Un chimist ar preciza si ca reactia nu este redox, dar nu as vrea sa stric gluma Pentru punctul 1, memoria nu ma ajuta deocamdata, spre rusinea mea. Edit: la punctul 1, calculul ar fi in principiu de genul: pH=14 - pOH pOH = -log[HO-] = -log [0,01] = 2 Atunci pH = 14-2 = 12 Cred ca de fapt e un pic mai complicat calculul, pentru ca nu vad cum poti obtine un pH asa ridicat cu o concentratie a bazei in exces asa de mica. In lipsa de alte informatii si cunostinte (constante de aciditate etc), cel mai simplu calcul cit de cit logic ar fi cel facut mai sus.
  21. Parerea mea este ca e chiar prea multa putere pentru ce ai descris tu, dar nu-i bai. Pentru cintat acasa, principalul atu o sa fie line out-ul pentru inregistrat, daca asta ai de gind. Gasesti pe net manualul daca vrei sa verifici inainte sa cumperi ce alte minuni mai are. E ok si pentru clapa, si pe al meu am amplificat clape si se aud bine - al tau va avea difuzor de 12, deci basul ar trebui sa se auda si mai bine decit la mine.
  22. P.P.S. Vad ca al nostru coleg Karpi ti-a raspuns ca la radio Erevan: intii a spus ca e nevoie de mii de watti ca sa amplifici bine o acustica (afirmatie care in sine e demna de radio Erevan), apoi a spus ca nu are rost sa cumperi ceva sub 200-300 watti, apoi a recomandat o serie de ampuri dintre care majoritatea sunt de electrica, unul chiar de bas. Curat murdar
  23. Eu folosesc un Kustom Sienna (30W, difuzor de 10') drept monitor (de acolo merge in PA) cu care te poti auzi si pe linga tobe acustice si pe care nu regret ca l-am luat. Cind cautam sa-mi cumpar, mi-a mai facut cu ochiul si Laney LA35C (are DI out) care s-ar incadra in bugetul tau largit. Cu reputatie buna mai sunt si Marshall AS50, Fender Acoustasonic, Fishman Loudbox Mini etc, dar acestea sunt in zona 300-400€. Nu ne-ai spus pentru ce iti trebuie amplificatorul. Pentru cintat acasa nu ar fi nevoie, pentru repetitii sunt (arhi)suficienti 50W, pentru alte nevoi au mai scris altii daca sunt suficienti sau nu 50W. P.S. Din cite stiu eu, ca si constructie generala, un mini-PA, un amplificator de acustica si un amplificator de keyboard sunt asemanatoare si intrucitva interschimbabile. Se pot folosi unul in locul altuia.
  24. Eu am un Kyser Quick-Change (pare a fi modelul de care se plingeau cei de pe acousticguitarforum si nici vorba de problemele descrise. Il folosesc de 3 ani, nu mi-a lasat nici o urma pe chitara si si-a dovedit rezistenta. E intr-adevar quick change - se pune sau se ia in citeva secunde cu o singura mina. Nu stiu daca e relevant sau nu, discutia de pe forumul lor e de acum 8 ani.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.