www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Finally The Little One ! :d


Vladympv
 Share

Recommended Posts

Multa vreme am tras cu urechea la un mini-rectifier (m-am tot gandit la o alternativa pt road la monstrul meu -H&K- de 30 de kile ce rupe "inimi" la carat), dar era cam scump si rectifierurile de regula nu au un clean prea imbietor, apoi un Carvin v3m dar nu prea am auzit la nimeni si nici nu am gasit pe ebay.de un head la un pret sa merite sa risc, dar acum....pff this is the thing!Este varianata perfecta, clean genial-drive cretin...ce mai, costa ceva dar cu siguranta ca se merita!Mesa rulz! :rock:

Edited by Solarograma
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zici de Kg de transportat ...

 

Da aici ar fi problema ..

 

Intrebarea este ce ramane din Sparking Clean la wattajul maxim pe scena .

Demouri cantate la 2% din puterea amplifului nu sunt relevante ...ptr un amplif ptr scena.

 

Un tobar "rau " sa rupa fetele si sa aud clar si tare sparky Cleans peste tobar inregistrart "pe bune ' la 5m de acestia intr-o sala normala ( locatie cu reflexii ,rezonante acceptabile ) .

 

Majoritatea la ce am incercat si cantat sunt ptr a suna bine si la volum mic /wattaj redus ptr club /studio etc ...

Ptr scena mare , sau langa un tobar suparat in locatie mica nu prea mai suna cum trebuie .

 

Bineinteles este un compromis nu poti avea si amplif ce suna bine la wattaj mic si este si usor dar sa faca fata mentinand calitatile la wattajul maxim pe scena mare ..

Link to comment
Share on other sites

tendinta nu e totusi pe orice scena mica/mare sa sa fie captat sunetul amp-ului/cab-ului cu microfon si apoi "trimis" catre PA?

 

la orice concerte am fost "afara", club mic/ mediu/stadion asa se proceda...iar restul mai nou canta cu AXE FX :)) tot mai multi

 

pt acasa e mult si 3-5 W ,cu vol la ora 9 iti cam rupe capu cu un cab 2 X 12

Edited by Vladympv
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, cam asa a fost, microfon si in mixer. Se mai face inca si probabil ca se va mai face.

S-au mai schimbat unele. De destula vreme insa sint destui care nu mai fac asta, tehnologia a evoluat si azi poti sa cinti linistit pe scena si fara amplificator si sa suni cum trebuie. Inclin totusi sa cred ca de caratul de 25-30 de kile + boxa nu vom scapa. A, si nici de lipitul de cabluri :D

Daca ai un amplif puternic care trebuie "pompat" ca sa sune cum vrei vei avea probleme intr-un club mic. Spargi urechile tuturor, ii acoperi pe ceilalti, nu auzi ce cinta si sunetul trupei e greu de facut. Pe o scena mare da, oricum trebuie luat in mixer si in definitiv doar tu iti auzi amplificatorul, publicul aude altceva.

Edited by Posho
Link to comment
Share on other sites

Bineinteles cum ziceti voi dar numai in cazul a unei trupe de folclor , instrumente acustice, muzica usoara ..acompaniament ptr un solist vocal , combo de jazz mai "aerisit" , blues cantat "usor de tot si la puteri "relativ reduse " in PA ." .

In cazul trupelor cu volume respectabile la toba mare , bass , sintetizator etc ce sunt ampliofdicate in PA de 10KW-100KW ( in piete publice -stadion , sala polivalenta ..."nu se pune " .

 

Cu 3KW control pe scena nu auzeam clar ce face basistul in celalalt colt al scenei ( scena relativ mica la un festival de blues !!!)

La 6KW control pe scena 35KW pe PA nu auzeam ampliful de chitara 200W la 2m in spaterle meu pe podea .. am fost intrebat de mixeristul de scena ..".nu ridicam amplifurile de chitara ?" ..doua Fender combo la p[roba de sunet am incercat si ers super ...asta pana ce am intrat seara pe scena si a pornit cei 35KW la puterea adevarata deoarece dupamasa la probe erau pe 20% , poate.

Tot cu instalatia cea cu 3KW pe scena am cantat la alt bairam ..nu auzeam nici pianul nici basul ..doar ceva "vuiet "din PA venind de catre public ..

Alta data tot la festival de blues basistul nu auzea ce cant de fapt doar intuia dupa repetitii cam unde suntem ,am si pe iutube video cu piesa simpla unde la improvizatie ajunge lumea "prin porumb" din cauza ca nu ne auzeam !

Doar observi ca ceva suna ciudat ..haha...apoi se redreseaza cumva cu muzicanti experimentati .

 

NU se poate canta cu feeling si nu se poate improviza odata cand nu te auzi cu colegii pe scena ..si mai rau nu auzi bine nici instrumentul propriu !

 

 

Am vazut tinere trupe cu amplifuri de 15W ..ce nu se auzeau pe scena ..ei cantau mecanic ..din amintiri exact ce au repetat , fara nici o viata fara dinamica ca niste roboti ...nu se ascultau ,fiecare i-si macina mecanic ce a exersat ....???

 

Sa nu mai zic de daca nu auzi chitara proprie nu auzi nici ca-i falsa ! ..

 

Daca mai faci si "joc de scena " si alergi pe scena de colo colo ,..nu mai ai nici o sansa ..

1/R2 este valabil si ptr sunetul din diful amplifului tau ..la fiecare dublare a distantei scade presiunea sonora la jumatate

 

1m-100% ...2m-50%....4m-25% ...8m-12% .

 

.cam 8 m aveam de fiecare data pe scena intre basist si mine ...din 200W la el ajungea 24W care cu ampliful de bas 300|W si monitoarele ,plus orga si tobele de langa el nu are cum sa auda " 24W " ale chitarei ..La fel si eu mai mult " intuiam " basul , orga numai cand restul nu cantau altfel nimic ,

Chitaristul de langa mine cu un amplif de 100W p eclean nu-l auzeam ..

 

Sa nu-mi spuna nimeni ca se poate canyt aca lumea in asemenea conditii , este un fel de pacaleala ,,nu ai ce sa faci ...

 

Pe boxele de control daca nu sunt ptr chitara ci de uz general ptr voce , nu suporta basul bine ..nu te poti baza ,ajuta ceva dar nu poate sa concureze cu basul venit din PA ..

 

A se urmari pe scene mari ( in unele videouri pe iutub se ved ) boxe enorme pe marginea laterala ale scenei intoarse catre scena din cele doua parti , bateristul inconjurat de boxe ...etc ...alte scene au "ascunsa" artistic instalatia de monitor de scena .dar la festivaluri in aer liber unde canta multe trupe se vad boxele de control ..

 

OK ,

 

Problema mare este ca BASUL din PA se intoarce -radiaza si catre scena cu aceiasi putere ca si catre public !

 

Adica de ex. 35KW bas suna catre public dar cu aceiasi putere si catre scena .La public ajunge cu atenuare de 1/R2 (R=distanta /raza fata de difuzor, la fiecare dublare de distanta scade cu 6dB aprox la jumatate puterea acustica ..adica ce percepe-aude spectatorul ).

Scena este cel mai aproape de PA sau la fel ca si primele randuri de spectatori asa ca poti conta la cea mai mare putere al basului ,,ce nu ai cum sa "acoperi" sub 200W la chitara ( plus difuri bune cu SPL 100dB , 8 bucati ).Fiecare dublare a suprafetei membranelor aduce +3dB castig ...

 

Din aceasta cauza au chitaristi 2-4-6 DoubleStack Marshall in spate ca sa se auda in primul rand pe sine ...sa-l auda si colegii dde trupa ..sa aiba si rezerva de dinamica ptr interpretare ..

 

Este neesential ampliful de chitara pe "clean" cand NU se va auzi ,. deci vei forta sa urci presiunea sonora sa auzi ceva ca sa poti canta ..aceasta urca pana la puterea duvbla DAR cu distorsiuni asa ca "NO Sparking Clean " , a murit !

Tot asa este neesential "timbrul specific " al unui combo ..cand il fosrtezi la maxim ca sa ai control ..il setezi pe inalte ca sa auzi ceva din vuietul general si nu mai ai nici un fel dfe TON special !

 

Aaa.. am mai cantat invitat cu o trupa ,am dus un combo de 20W ..( degeaba ) nu am auzit NIMIC din ce cantam la chitara !In club bubuia totul , trupa pe scena era foarte tare , bateristul nu auzea mai nimic ,numai vuiet ..orga nu se auzea numai in pauza ..ca si schitara mea ...haha si era un mixerist care se plimba cu "IPad" prin care facea "REMOTE" la nu stiu ce ca suna jalnic ...

 

Si tot asa ...

 

Cum am amintit la inceputul postului , daca se canta "FIN" se asculta muzicanti unul pe celalalt sunt atenti sa nu treaca peste celalalt instrument cu volumul iese ceva ..dar acest lucru in cazul unei trupe de metal,hardrock ..etc este greu de realizat asa ca de multe ori esti nevoit sa canti mecanic .

 

etc etc ..ca iese o epopee .....

\

Aceste lucruri au mai fost discutate , exemplificate , crezute sau nu ....

 

Cine nu crede sa incerce .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

din expunere pare incontrolabil fenomenul live :D

la noi tind sa cred ca sunt cam praf majoritatea din cei care se ocupa de sunet...mai ales in cluburi dar si pe scene mai mari nu is de mutle ori exceptii aia clar

evit din acest motiv sa vad orice concerte la noi, pe langa asta avem si putine trupe/muzicieni de interes pt mine.

 

cum ziceam am fost la concerte unde chitaristu folosea un combo de 20 w sau chiar 10 w sau head de 20-30 si cab 2 X 12 si s-a auzit excelent in public, iar pe scena erau ceva monitoare indreptate catre trupa.

later edit: la noi am vazut live Fusioncore in cluj, iar chitaristul Fritz folosea un combo de 10 W :))) sunetu a fost foarte bun

fiind vorba de un amp de 25 w ideea nu era daca o sa vedem metallica sau bonamassa cantand la royal albet hall live cu ele....sau nu era clar!? :D

Edited by Vladympv
Link to comment
Share on other sites

Din experienta va zic ca avantajul la noi in tara (mai ales in scena metal) sa ai un monstru in spate este considerabil,inafara de cateva cluburi din tara (gen Rosckstadt, Daos,Fabrica sau Silverchurch) in majoritatea cand ajungi si vezi care-i treaba cu "PA"-ul, o lasi balta si mergi de pe spate cu niste 4x12 sanatoase,partea asta finutza cu captari sensibile si nu stiu ce particularitati e o poveste pentru alte meleaguri sau poate genuri muzicale mai linistite unde recunosc ca nu ma pricep...e trist dar asta e...oricum mini-ampul asta cred ca isi va face treaba in orice spot de la noi din tara.

Link to comment
Share on other sites

"mix uniform"?! fii serios omule,ideea era/este sa incerci sa ti evenimentul pentru care "patronul" te-a asigurat inainte cand ai facut booking ca ai totul la dispozitie...nu vreau sa fac anti-reclama la "cluburile" de la noi din patrie, dar cam inafara de cele mentionate mai sus putine au fost cele in care nu am avut suprize "delicate", ca sa nu mai zic de lipsa unui backstage sau alte facilitati absolut normale in lumea civilizata de concerte(bine evident ca nici "dincolo' nu e totul perfect peste tot)...vad ca esti din Iasi pai gandestete cum reusesti sa ti un concert decent in Underground sau in Hand (daca o mai fi asta-numai saracu' Gelu de la God incerca sa o scoata onorabil ca era el de treaba, ca altfel...);in fine astea-s alte discutii...vorbim aici de un minunat produs nou scos de Mesa si abia astept sa vad primul user (si nu numai!)de pe forum cu el.

Link to comment
Share on other sites

Right, să decapitezi două rânduri din față și să faci imposibil un mix uniform. Nu zic că nu-s utile sau preferabile half-stack-urile, dar a apus era Grateful Dead.

Da era poate o conceptie "gresita" ( defazaje camp acustic foarte neuniform ). mixarea cu difurile de la diferite sectiuni intercalate si alte experiente ...erau pe atunci ( si mult inainte de ei ) experimente ca sa redea o orchestra cu cate un " difuzor " in locul fiecaruia ..ca sa sune exact ca si orchestra "live"..

Ciudat caci acusticieni erau si atunci foarte avansati mai ales din cauza ca inainte cu 20 de ani de acest experiment se lucra cu drivere de randament modest ,, ,,vezi Pathephon cu palnie ...apoi mai tarziu diferite

rezolvari de "amplificator mecanic" (la difurile foarte primitive ) ce se gasea inainte si la "doza " pathephonului ca sa mareasca amplitudinea oscilatiilor preluate de la ac catre membrana . .Au renuntat la rezolvarile randamentului /adaptariilor driver .aer adica cele "acustice"

deoarece difurile electrodinamice cu magnet permanent in incinte inchise cu pierdere de randament asigurau instalatii mai mici ca si gabarit ce erau convenabile la acea ora . .

Acum e cu Line Array , zice-se dupa cercetari ca mai curat ar suna cu un singur line array pe centru , dar nu ai mai avea panoramare (daca este nevoie ? sau daca are vre-un efect pe un stadion >?).

 

Cum am aratat sunetul ajunge la primele randuri ( pe axa difurilor de chitara )cu o presiune sonora relativ modesta din 200W ajunge sub 25W doar direct pe axa difului ce de obicei trece peste nivelul spectatorilor , iar joasele se disperseaza de abea ajunge ceva presiune la "randurile" respective.

Exista deja boxe de bas ptr PA cu directivitate pronuntata ( ce radiaza foarte putin catre spate ) ce ar permite sa faci sonorizari super bune ..dar nu am vazut pe la noi .

 

Este vorba in fenomenele expuse de "mascarea acustica " .daca un anumit sunet mai puternic cu cativa dB nu mai auzi sunetulk mai slab .( nu mai stiu cati dB ..este in functie de frecventa sunetului perturbartor si frecventa sunetului bruiat )

 

Mai exista inca un fenomen ( efect ) al auzului uman , daca auzi un amplif de 10W spui ca vai ce tare si deranjant etc ...apoi se cupleaza pe unul de 100W ..aceiasi perceptie , dupa care imediat se cupleaz iarasi la 10W ...ai impresia ca NU suna ...hahaha

Alt fenomen psihoacustic ...primul sunet ( cel care ajunge primul; este considerat/perceput ca si sunetul principal cel care vine cu milisecunde ma tarziu este sunetul "secundar" , deci conteaza si care sunet ajunge la tine primul ...

 

Acest lucru se poate observa in cazul instalatiilor din piete . cele cu difuri cu palnie depe stalpi , distanta intre ele este de aprox 25m la care sunetul "secundar ' este atenuat suficient ( aprox -25dB) ca sa nu bruieze si intarzierea este acceptabila ..ecoul produs inca nu se simte dupa 35m apare ecoul perceptibil separat ce poate face programul sonor foarte "intortochiat" nu mai intelegi textul . Bineinteles si faptul ca sunt difuri cu palnie si nu au axa de radiatiecomuna cele trei difuzoare adiacente reduc mult suprapunerea sunetelor .

 

Deci este clar ca fata de 10KW-100KW cei 200W ai tai pe scena este "radio portativ " ai impresia ca sa stricat ceva .in loc sa iasa sunetele parca intra in difuzor ...haha ...este o staregroaznica i-ti piere cheful de cantat ,,nu suna nimic parca dai cu pana in niste sfoara in loc de corzi ..efectiv nu mai simti coarda ...parca-i de guma sau snur de lana ....( la care dai pe doza Bridge , lovesti tare corzile langa bridge dai toate volumele la "11" ,,te bucuri daca auzi ceva ..de TON si interprtetare poti sa uiti . ..asa nu se poate "interpreta " muzical ..ci doar mecanic termini piesele si gata .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Cu auzitul pe scena: nu ne auzeam basarul la soundcheck. Deloc, parca nu era acolo. Si nu era la noi harmalaie pe scena sau asa, pur si simplu n-a gasit ton si volum, ma rog, treaba lui, nu-l auzeam si chiar trebuia sa-l auzim. Ce naiba sa fac, i-am cerut sunetistului sa ne dea basul pe monitoare. S-a crucit omul, zice "n-am mai avut vreodata o asemenea cerere" :D

Ni l-a dat si am sunat foarte bine pe scena. In sala mi s-a spus ca iar a fost ok, omu' si-a facut treaba bine nu ne-a "sabotat".

Edited by Posho
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.